31. joulukuuta 2016

Käsityövuoden tilinpäätös



Vuoden viimeisenä päivänä
tulee väistämättä pohdittua 
mennyttä vuotta kaikkine vivahteineen, 
myös käsitöiden osalta. 

Tämä vuosi on ollut paitsi haasteellinen, myös antoisa. 
Haasteena on ollut,
kuinka oikeakätisenä käsitöiden tekijänä selviän tilanteesta,
jossa oikeaa kättä ei saa rasittaa
eikä se myöskään toimi sillä tavoin
kuin olen tottunut.

Yhden oven sulkeutuminen avaa jonkun toisen. Klisee, joka on kuitenkin totta.
Sen sijaan, että olisin
pyrkinyt tekemään mahdollisimman paljon
ja osallistumaan
mahdollisimman moneen tapahtumaan,
olen keskittynyt tekniikoiden opetteluun
ja parantamiseen ompelun osalta.
Neulomisen ja virkkaamisen
(sen vähän mitä olen koskaan virkannutkaan) olen jättänyt toistaiseksi pois.
Olen myös opetellut pyytämään apua,
sanomaan ei jne.
Kaiken kaikkiaan siis voin ajatella,
että taisin saada enemmän
kuin mistä luovuin!

Koko syksyn olen käynyt kurssia,
tehnyt kaavoja koiralle, ommellut, mietiskellyt, suunnitellut, lukenut, hankkinut oppikirjoja jne... Ainiin!
Ja selaillut ompelulehtiä tietenkin!
Ne on niin ihania. 

Kaikki vuoden projektit
ei ole päässeet blogiin asti.
Usein olen unohtanut kuvata ne,
jotka on menneet muille.
Ehkäpä tässä voisi petrata ensi vuonna?

Ensi vuodelle on suunnitelmia.
Voisin vaikkapa valottaa
vuoden ensimmäistä postausta jo nyt.
Siinä kerron koiran kerrospukeutumisesta. Siihen juttuun on kyllä annettava äklösöpöysvaroitus!!!
Myös omien töiden merkitseminen
on ajankohtaista toteuttaa
ensi vuoden aikana.
Ja varmasti ensi vuonna tulee toteutuksia, josta ei vielä itsellänikään ole aavistustakaan...

Kiitos sinulle,
kun olet käynyt lukemassa
ja tutkailemassa blogiani.

Kiitos tälle vuodelle
sen haasteista sekä lahjoista.

Kiitos kaikista niistä hetkistä,
jotka olen saanut tavalla tai toisella viettää käsitöiden parissa.

Toivotan sinulle antoisaa käsityövuotta 2017!
Unelmien täyttymistä, toiveiden toteutumista, ideoiden rikkautta...


<3 <3 <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti